Με υπουργική απόφαση της ΝΔ, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ εξαιρείται από την υποχρέωση να αποζημιώσει τους συγγενείς των νεκρών
Όχι απλά ήξεραν ότι ανά πάσα στιγμή μπορεί να συμβεί το μοιραίο, αλλά ταυτόχρονα φύλαγαν και τα νώτα τους για αυτό. Με υπουργική απόφαση της ΝΔ, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ εξαιρείται από την υποχρέωση να αποζημιώσει τους συγγενείς των νεκρών:Με αφετηρία το 2009, όλες οι δεξιές κυβερνήσεις που πέρασαν έπαιρναν παράταση αποφυγής από την εφαρμογή άρθρων του κανονισμού του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου υπ. αρ. 1371/2007, όπου ένα απ’ αυτά μιλούσε για αποζημιώσεις σε περίπτωση νεκρών.
Στην παράγραφο 1 του άρθρου 13 του ευρωπαϊκού κανονισμού αναφέρεται ρητά:
«Εάν επιβάτης σκοτωθεί ή τραυματιστεί, η σιδηροδρομική επιχείρηση του άρθρου 26 παράγραφος 5 του παραρτήματος Ι, πρέπει, χωρίς καθυστέρηση και οπωσδήποτε το αργότερο εντός δεκαπέντε ημερών από τον καθορισμό της ταυτότητας του φυσικού προσώπου που δικαιούται αποζημίωσης, να προκαταβάλει τα ποσά που απαιτούνται για την κάλυψη άμεσων οικονομικών αναγκών ανάλογα με την προκληθείσα ζημία». ΠΗΓΗ
Άρθρο 13
Προκαταβολές
1. Εάν επιβάτης σκοτωθεί ή τραυματιστεί, η σιδηροδρομική επιχείρηση του άρθρου 26 παράγραφος 5 του παραρτήματος Ι, πρέπει, χωρίς καθυστέρηση και οπωσδήποτε το αργότερο εντός δεκαπέντε ημερών από τον καθορισμό της ταυτότητας του φυσικού προσώπου που δικαιούται αποζημίωσης, να προκαταβάλει τα ποσά που απαιτούνται για την κάλυψη άμεσων οικονομικών αναγκών ανάλογα με την προκληθείσα ζημία.
2. Με την επιφύλαξη της παραγράφου 1, η προκαταβολή δεν είναι κατώτερη των 21 000 ευρώ ανά επιβάτη σε περίπτωση θανάτου.
3. Η προκαταβολή δεν συνιστά αναγνώριση ευθύνης και μπορεί να αντισταθμιστεί με οποιοδήποτε άλλο ποσό καταβληθεί στη συνέχεια με βάση τον παρόντα κανονισμό αλλά δεν είναι επιστρεπτέα, εκτός από την περίπτωση κατά την οποία η προκληθείσα ζημία οφειλόταν σε αμέλεια ή σφάλμα του επιβάτη ή εάν ο αποδέκτης της προκαταβολής δεν ήταν ο δικαιούχος της αποζημίωσης.
Κεφάλαιο I
Ευθύνη σε περίπτωση θανάτου και τραυματισμούς επιβατών
Άρθρο 26
Βάση της ευθύνης
1. Ο μεταφορέας είναι υπεύθυνος για τη ζημία που απορρέει εκ του θανάτου, των τραυματισμών ή οποιασδήποτε άλλης προσβολής της φυσικής ή ψυχικής ακεραιότητας του επιβάτη, η οποία προκλήθηκε από ατύχημα σχετικό με τη σιδηροδρομική εκμετάλλευση το οποίο επήλθε ενώ ο επιβάτης παραμένει εντός των σιδηροδρομικών οχημάτων, εισέρχεται ή εξέρχεται από αυτά, οποιαδήποτε και αν είναι η χρησιμοποιούμενη σιδηροδρομική υποδομή.
2. Ο μεταφορέας απαλλάσσεται από αυτή την ευθύνη:
α) | εάν το ατύχημα προκλήθηκε από εξωτερικές προς τη σιδηροδρομική εκμετάλλευση περιστάσεις που ο μεταφορέας δεν μπορούσε να αποφύγει και τις συνέπειες των οποίων δεν μπορούσε να αποτρέψει, παρά την απαιτούμενη επιμέλεια σύμφωνα με τις ιδιαιτερότητες της περίπτωσης· |
β) | στο μέτρο που το ατύχημα οφείλεται σε σφάλμα του επιβάτη· |
γ) | εάν το ατύχημα οφείλεται στη συμπεριφορά τρίτου που ο μεταφορέας δεν μπορούσε να αποφύγει και τις συνέπειες της οποίας δεν μπορούσε να αποτρέψει, παρά την απαιτούμενη επιμέλεια σύμφωνα με τις ιδιαιτερότητες της περίπτωσης. Άλλη επιχείρηση που χρησιμοποιεί την ίδια σιδηροδρομική υποδομή δεν θεωρείται τρίτος. Το δικαίωμα αναγωγής δεν θίγεται. |
3. Εάν το ατύχημα οφείλεται στη συμπεριφορά τρίτου και εάν, παρά ταύτα, ο μεταφορέας δεν απαλλάσσεται πλήρως της ευθύνης του σύμφωνα με την παράγραφο 2 στοιχείο γ), αυτός ευθύνεται πλήρως εντός των ορίων των παρόντων Ενιαίων Νομικών Κανόνων και με επιφύλαξη ενδεχόμενης αναγωγής του κατά του τρίτου.
4. Για τις περιπτώσεις που δεν προβλέπονται με την παράγραφο 1, οι παρόντες Ενιαίοι Νομικοί Κανόνες δεν επηρεάζουν την ευθύνη που μπορεί να βαρύνει το μεταφορέα.
5. Όταν μεταφορά που αποτελεί αντικείμενο ενιαίας σύμβασης μεταφοράς πραγματοποιείται από διαδοχικούς μεταφορείς, σε περίπτωση θανάτου και τραυματισμών επιβατών, υπεύθυνος είναι ο μεταφορέας στον οποίο, σύμφωνα με τη σύμβαση μεταφοράς, ανήκε η παροχή υπηρεσίας μεταφοράς κατά τη διάρκεια της οποίας προκλήθηκε το ατύχημα. Όταν αυτή η υπηρεσία μεταφοράς δεν πραγματοποιήθηκε από το μεταφορέα αλλά από έναν υποκαθιστώντα μεταφορέα, οι δύο μεταφορείς είναι αλληλέγγυα υπεύθυνοι, σύμφωνα με τους παρόντες Ενιαίους Νομικούς Κανόνες.
Άρθρο 27
Αποζημίωση σε περίπτωση θανάτου
1. Σε περίπτωση θανάτου του επιβάτη, η αποζημίωση περιλαμβάνει:
α) | τα αναγκαία έξοδα που συνεπάγεται ο θάνατος, κυρίως αυτά της μεταφοράς της σορού και της κηδείας· |
β) | την αποζημίωση που προβλέπεται από τις διατάξεις του άρθρου 28 εάν ο θάνατος δεν επήλθε αμέσως. |
2. Εάν, από το θάνατο του επιβάτη, τα πρόσωπα προς τα οποία είχε ή θα είχε στο μέλλον υποχρέωση διατροφής, βάσει του νόμου, στερούνται της στήριξής τους, αυτά πρέπει επίσης να αποζημιωθούν για την απώλεια αυτή. Η αγωγή περί αποζημίωσης προσώπων τα οποία συντηρούσε ο επιβάτης χωρίς να είναι υποχρεωμένος από το νόμο παραμένει υπαγόμενη στο εθνικό δίκαιο.
Άρθρο 28
Αποζημίωση σε περίπτωση τραυματισμών
Σε περίπτωση τραυματισμών ή οποιασδήποτε άλλης προσβολής της φυσικής ή ψυχικής ακεραιότητας του επιβάτη, η αποζημίωση περιλαμβάνει:
α) | τα αναγκαία έξοδα, κυρίως αυτά της θεραπείας και μεταφοράς· |
β) | την αποκατάσταση της βλάβης που προκλήθηκε είτε από την ολική ή μερική ανικανότητα προς εργασία, είτε από την αύξηση των αναγκών. |
Άρθρο 29
Αποκατάσταση άλλων σωματικών βλαβών
Το εθνικό δίκαιο ορίζει εάν και σε ποιο βαθμό, ο μεταφορέας οφείλει να καταβάλει αποζημίωση για σωματικές βλάβες άλλη από αυτή που προβλέπεται από τις διατάξεις των άρθρων 27 και 28.
Άρθρο 30
Μορφή και ύψος αποζημίωσης σε περίπτωση θανάτου και τραυματισμών
1. Η αποζημίωση που προβλέπει το άρθρο 27 παράγραφος 2 και το άρθρο 28 στοιχείο β), πρέπει να χορηγείται υπό μορφή εφάπαξ κεφαλαίου. Ωστόσο, εάν το εθνικό δίκαιο επιτρέπει τη χορήγηση ετήσιας προσόδου, η αποζημίωση χορηγείται υπό τη μορφή αυτή όταν το ζητήσει ο ζημιωθείς επιβάτης ή οι δικαιούχοι περί των οποίων το άρθρο 27 παράγραφος 2.
2. Το ύψος της αποζημίωσης που χορηγείται δυνάμει της παραγράφου 1, καθορίζεται σύμφωνα με το εθνικό δίκαιο. Ωστόσο, για την εφαρμογή, καθορίζεται ανώτατο όριο 175 000 λογιστικών μονάδων σε κεφάλαιο ή σε ετήσια πρόσοδο που αντιστοιχεί σε αυτό το κεφάλαιο, για κάθε επιβάτη, σε περίπτωση που το εθνικό δίκαιο προβλέπει ανώτατο όριο μικρότερου ύψους.
Άρθρο 31
Άλλα μέσα μεταφοράς
1. Υπό την επιφύλαξη των διατάξεων της παραγράφου 2, οι διατάξεις σχετικά με την ευθύνη σε περίπτωση θανάτου και τραυματισμών επιβατών δεν εφαρμόζονται στις ζημιές που επήλθαν κατά τη διάρκεια μεταφοράς η οποία, σύμφωνα με τη σύμβαση μεταφοράς, δεν ήταν σιδηροδρομική μεταφορά.
2. Ωστόσο, όταν τα σιδηροδρομικά οχήματα μεταφέρονται με πλοίο, οι διατάξεις σχετικά με την ευθύνη σε περίπτωση θανάτου και τραυματισμών επιβατών εφαρμόζονται στις κατά το άρθρο 26 παράγραφος 1 και το άρθρο 33 παράγραφος 1, ζημίες που έχουν προκληθεί από ατύχημα σε σχέση με τη σιδηροδρομική εκμετάλλευση, το οποίο επήλθε ενώ ο επιβάτης παραμένει εντός των σιδηροδρομικών οχημάτων, εισέρχεται ή εξέρχεται από αυτά.
3. Όταν, συνεπεία εξαιρετικών περιστάσεων, η σιδηροδρομική εκμετάλλευση έχει προσωρινά διακοπεί και οι επιβάτες μεταφέρονται με άλλο μέσο μεταφοράς, ο μεταφορέας είναι υπεύθυνος δυνάμει των παρόντων Ενιαίων Νομικών Κανόνων.
Σε αυτό το άρθρο έχουν χορηγήσει εξαίρεση οι προδοπατέρες
Το 2019 ο τότε υφυπουργός Μεταφορών Γιάννης A. Κεφαλογιάννης, υπέγραψε διάταξη με την οποία η ΤΡΑΙΝΟΣΕ εξαιρείται με σκανδαλώδη τρόπο από το να καταβάλει αποζημιώσεις σε επιβάτες σε περίπτωση που η ίδια φέρει ευθύνες για κάτι που θα τους συμβεί. Αυτή η διάταξη έχει ισχύ πενταετίας μέχρι το 2024, όπως και οι δυο προηγούμενες που υπογράφηκαν το 2009 και το 2014 από τη χώρα μας.
Άρθρο 28
Πρότυπα ποιότητας των υπηρεσιών
1. Οι σιδηροδρομικές επιχειρήσεις καθορίζουν πρότυπα ποιότητας των υπηρεσιών και εφαρμόζουν σύστημα διαχείρισης της ποιότητας προκειμένου να τη διατηρήσουν. Αυτά τα πρότυπα ποιότητας των υπηρεσιών καλύπτουν τουλάχιστον τα θέματα που απαριθμούνται στο παράρτημα ΙΙΙ.
2. Οι σιδηροδρομικές επιχειρήσεις παρακολουθούν τις επιδόσεις τους όπως αντανακλώνται στα πρότυπα ποιότητας των υπηρεσιών. Μαζί με την ετήσια έκθεσή τους, δημοσιεύουν ετήσια έκθεση για την επίδοσή τους όσον αφορά τα πρότυπα ποιότητας των υπηρεσιών. Οι εκθέσεις επιδόσεων για τα πρότυπα υπηρεσιών δημοσιεύονται επίσης στον ιστότοπο των σιδηροδρομικών επιχειρήσεων. Επιπλέον, οι εν λόγω εκθέσεις δημοσιεύονται στον ιστότοπο του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Σιδηροδρόμων.
ΕΛΑΧΙΣΤΑ ΠΟΙΟΤΙΚΑ ΠΡΟΤΥΠΑ ΠΑΡΕΧΟΜΕΝΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
Πληροφορίες και εισιτήρια
Χρονική ακρίβεια εκτέλεσης των δρομολογίων, και γενικές αρχές για την αντιμετώπιση των ανωμαλιών
Ακυρώσεις δρομολογίων
Καθαριότητα του τροχαίου υλικού και των εγκαταστάσεων των σταθμών (ποιότητα του αέρα στις άμαξες, καθαριότητα των εγκαταστάσεων υγιεινής κ.λπ.)
Έρευνα του βαθμού ικανοποίησης των πελατών
Διαχείριση παραπόνων, επιστροφές ποσών και αποζημιώσεις για τη μη εκπλήρωση ποιοτικών προτύπων υπηρεσιών
Συνδρομή παρεχόμενη στα άτομα με αναπηρία και στα άτομα με μειωμένη κινητικότητα.
ΜΕΤΕΠΕΙΤΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΗΚΑΝ ΘΥΓΑΤΡΙΚΕΣ ΜΙΑ ΕΞ ΑΥΤΩΝ Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Η ΟΠΟΙΑ ΞΕΠΟΥΛΗΘΗΚΕ ΜΕΣΩ ΤΟΥ ΤΑΙΠΕΔ ΓΙΑ 45.000.000 ΕΥΡΩ.
Να θυμηθούμε ότι το 100% των μετοχών της τραινοσε πέρασε στα χέρια της ιταλικής εταιρείας τον Σεπτέμβριο του 2017 μόλις για 45 εκ. ευρώ επιφέροντας τεραστία ζημία στα δημόσια ταμεία αν σκεφτούμε ΠΩΣ ΠΡΩΤΟΝ μόνο τα ακίνητα που ανήκουν στο δίκτυο σιδηροδρόμων κοστίζουν περίπου 120 εκατομμύρια ευρώ και ΔΕΥΤΕΡΟΝ πως οι διάφορες κρατικές επιδοτήσεις στοίχισαν μέχρι το 2017 στον Έλληνα φορολογούμενο 750 εκατ. Ευρώ.
Επιπλέον η περίπτωση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ καταγράφει μια ακόμα παγκόσμια πρωτοπορία στα χρονικά εφόσον με Κοινή Υπουργική Απόφαση μεταξύ του Υπουργείου Οικονομικών και Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών τον Σεπτέμβριο του 2017 αποφασίστηκε η διαγραφή των χρεών της Εταιρείας ΤΡΑΙΝΟΣΕ συνολικού ποσού εξακοσίων ενενήντα δύο εκατομμυρίων εκατόν εξήντα μίας χιλιάδων οκτακοσίων εννέα ευρώ και είκοσι επτά λεπτών (692.161.809,27 €).
Μπορεί η ΤΡΑΙΝΟΣΕ να ιδιωτικοποιήθηκε, περνώντας σε ιταλικά χέρια, όμως, σήμερα θα εξακολουθήσει να ΕΝΙΣΧΥΕΤΑΙ από το… ελληνικός κράτος. Γεγονός που κάνει περήφανη τη Νέα Δημοκρατία η οποία με την νέα συμφωνία της 14 ης Απριλίου για τα επόμενα 15 χρόνια δεσμεύει το Ελληνικό Κράτος να επιδοτεί την ιδιωτική εταιρεία με 50 εκατομμύρια ετησίως προκειμένου η Ιταλική ΤΡΑΙΝΟΣΕ να κάνει την δουλειά της δηλαδή να καλύψει τις απαιτούμενες υπηρεσίες επιβατικών σιδηροδρομικών μεταφορών.
Η δημόσια εταιρεία ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. , η οποία ιδρύθηκε στις 19.12.2005, ήταν κατά τη σύστασή της 100% θυγατρική της ΟΣΕ Α.Ε.
Από 1.1.2007, μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας διαχωρισμού καταστημάτων και τη μεταβίβασή της από τη μητρική εταιρεία ΟΣΕ Α.Ε., η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. ανέλαβε τη λειτουργία και αξιοποίηση όλων των μεταφορών (επιβατικών, εμπορευματικών κ.λπ.) . Έκτοτε λειτουργεί ως μια πλήρως ανεξάρτητη εταιρεία με ξεχωριστή διοίκηση και οργάνωση, σύμφωνα με τις απαιτήσεις της κοινοτικής νομοθεσίας.
Στις 18 Ιανουαρίου 2017 υπεγράφη, από τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΤΑΙΠΕΔ και τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Ferrovie dello Stato Italiane Group (FSI), η σύμβαση πώλησης του 100% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε στην FSI, έναντι συνολικού τιμήματος ευρώ 45 εκατ. ευρώ. Στις 14 Σεπτεμβρίου 2017 ολοκληρώθηκε η πώληση και μεταβίβαση του 100% των μετοχών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. στην FSI και εντάχθηκε στον ιταλικό όμιλο.
Η εταιρεία, πλέον υπό την επωνυμία HELLENIC TRAIN, διοικείται από πενταμελές Διοικητικό Συμβούλιο.
O όμιλος FSI αποτελεί την τρίτη μεγαλύτερη σιδηροδρομική εταιρεία στην Ευρώπη και δραστηριοποιείται ήδη στη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ολλανδία και τη Βρετανία. Ο όμιλος FSI απασχολεί πάνω από 75.000 εργαζόμενους. Σε ετήσια βάση εξυπηρετούνται 830 εκ. επιβάτες και μεταφέρονται 50 εκ. τόνοι εμπορευμάτων.
Η HELLENIC TRAIN είναι ο βασικός πάροχος (μέχρι και σήμερα ο μοναδικός) σιδηροδρομικής μεταφοράς επιβατών και εμπορευμάτων. Η Εταιρεία παρέχει τις σιδηροδρομικές υπηρεσίες χρησιμοποιώντας το δίκτυο και την εν γένει σιδηροδρομική υποδομή η οποία ανήκει στον ΟΣΕ (καταβάλλοντας τα αντίστοιχα τέλη πρόσβασης δικτύου).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου