Η εισαγγελική παρέμβαση αποτελεί δικαίωση για την εφημερίδα «δημοκρατία» που σήμερα έφερε στη δημοσιότητα την έρευνα της δημοσιογραφικής ομάδας «Data Journalists» που αποκαλύπτει σοβαρό ζήτημα ασφάλειας στη νέα και πολυδιαφημισμένη γραμμή προς Πειραιά, όπου έχουν εντοπιστεί 391 βλάβες και βαρύτατες κατασκευαστικές αστοχίες, με το θαλασσινό νερό να εισρέει μέσα σε δύο σταθμούς, χωρίς να έχει υπάρξει καμία ενέργεια επιδιόρθωσης.
Μετρό Πειραιά: Καταγγελίες για εισροή θαλασσινού νερού κι άλλες αστοχίες – Έρευνα ζήτησε ο Ντογιάκος
Προκαταρκτική εξέταση για τις απαράδεκτες συνθήκες στο μετρό του Πειραιά που βάζουν σε κίνδυνο την ασφάλεια χιλιάδων επιβατών και εργαζομένων, διέταξε ο Εισαγγελέας του Αρείου Πάγου Ισίδωρος Ντογιάκος.
Η εισαγγελική παρέμβαση αποτελεί δικαίωση για την εφημερίδα «δημοκρατία» που σήμερα έφερε στη δημοσιότητα την έρευνα της δημοσιογραφικής ομάδας «Data Journalists» που αποκαλύπτει σοβαρό ζήτημα ασφάλειας στη νέα και πολυδιαφημισμένη γραμμή προς Πειραιά, όπου έχουν εντοπιστεί 391 βλάβες και βαρύτατες κατασκευαστικές αστοχίες, με το θαλασσινό νερό να εισρέει μέσα σε δύο σταθμούς, χωρίς να έχει υπάρξει καμία ενέργεια επιδιόρθωσης.
Αποκαλύψεις-«φωτιά» για 391 βλάβες και εισροή θαλασσινού νερού από το λιμάνι του Πειραιά
Όπως αναφέρει στο δημοσίευμά της η «δημοκρατία», μόλις τέσσερις μήνες μετά την παράδοση και τη λειτουργία του συνόλου της τόσο σημαντικής επέκτασης της Γραμμής 3 του μετρό προς Πειραιά, η δημοσιογραφική ερευνητική ομάδα των «Data Journalists» φέρνει στο φως έκθεση που αναδεικνύει ακόμη μία περίπτωση που η καθημερινή ασφάλεια, τόσο του επιβατικού κοινού όσο και του προσωπικού που είναι υπεύθυνο για τη λειτουργία της, είναι υπό αίρεση…
Από τη μακρά λίστα με τις αστοχίες στη νέα γραμμή του μετρό
Κι αυτό γιατί στο πολυδιαφημισμένο «κατασκευαστικό επίτευγμα» που κόστισε 470.000.000 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) και πρόσφατα τέθηκε σε λειτουργία, η έκθεση που έρχεται στη δημοσιότητα καταγράφει 391 βλάβες και εισροή θαλασσινού νερού από το λιμάνι του Πειραιά στη νέα αυτή γραμμή.
Ούτε μία, ούτε δύο, συνολικά 19 σελίδες με αστοχίες και αβαρίες βρίσκονται, λοιπόν, στα χέρια των υπευθύνων, αναδεικνύοντας ότι το μεγάλο ζήτημα της ασφάλειας χιλιάδων επιβατών μπάζει…
Σύμφωνα με όσα αναφέρει η έρευνα, η εισροή θαλασσινού νερού στο τμήμα του σιδηροδρομικού τούνελ που βρίσκεται ανάμεσα στους σταθμούς «Πειραιάς» και «Δημοτικό Θέατρο» έκανε αισθητή την παρουσία της πρώτη φορά λίγο μετά τα εγκαίνια, τον Νοέμβριο, μέσω έντονης δυσοσμίας. Αρχικά οι τεχνικοί της ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες) θεώρησαν ότι επρόκειτο για διαρροή από κάποιο δίκτυο ακαθάρτων που περνά από την περιοχή. Τα λιμνάζοντα ύδατα, εκτός από τη δυσοσμία, άρχισαν σύντομα να προκαλούν έντονη οξείδωση σε διάφορα μεταλλικά στοιχεία της σιδηροδρομικής επιδομής, σε σιδηροτροχιές, στρωτήρες, αλλαγές τροχιάς κ.λπ. Το πρόβλημα τέθηκε υπό παρακολούθηση, αναδεικνύοντας πρόσθετες αστοχίες, ακόμη και στην ίδια τη σκυροδέτηση του «κατασκευαστικού επιτεύγματος».
Από τη μακρά λίστα με τις αστοχίες στη νέα γραμμή του μετρόΜπάζει θαλασσινό νερό η σήραγγα που οδηγεί προς το Δημοτικό Θέατρο
Σύμφωνα με όσα αναφέρει η έρευνα, η ΣΤΑΣΥ (αρμόδια για τη λειτουργία) ζήτησε με επιστολές της να υπάρξουν ενέργειες από την υπεύθυνη των έργων Αττικό Μετρό Α.Ε. σε συνεννόηση με την κατασκευάστρια (την κοινοπραξία των ΑΒΑΞ – GHELLA – ALSTOM), αφού το πρόβλημα της εισροής υδάτων δεν έχει αποκατασταθεί, γεννώντας σοβαρό προβληματισμό.
Υπενθυμίζεται ότι ένα από τα πιο εντυπωσιακά στοιχεία του έργου, για το οποίο ο παραιτηθείς υπουργός Υποδομών αλλά και ο παραμένων υφυπουργός του Γιώργος Καραγιάννης επαίρονταν, όταν το έργο πλησίαζε να παραδοθεί, ήταν ακριβώς ότι ο υπόγειος σταθμός «Πειραιάς» βρίσκεται πολύ χαμηλότερα από τη στάθμη της θάλασσας και το ίδιο ισχύει και για μεγάλο μέρος της σήραγγας που οδηγεί προς το Δημοτικό Θέατρο.
Η ΣΤΑΣΥ, κατά τις ίδιες πληροφορίες, συνέχισε να πιέζει αναζητώντας λύση στο πρόβλημα της εισροής υδάτων, χωρίς ανταπόκριση από την Αττικό Μετρό Α.Ε. και κυρίως την κατασκευαστική κοινοπραξία. Ετσι, τον Φεβρουάριο η ΣΤΑΣΥ πραγματοποίησε ανάλυση των υδάτων που εισρέουν, διαπιστώνοντας ότι δεν προέρχονταν από δίκτυο ακαθάρτων, αλλά ότι πρόκειται για θαλασσινό νερό! Ύστερα από αυτή την εξέλιξη η Αττικό Μετρό Α.Ε. ζήτησε πλέον επιτακτικά από την κατασκευαστική κοινοπραξία ενημέρωση για τα μέτρα που σχεδιάζει να λάβει.
Από τη μακρά λίστα με τις αστοχίες στη νέα γραμμή του μετρό
Η αποκάλυψη ότι πρόκειται για εισροή θαλασσινών υδάτων στη Γραμμή 3 του μετρό δεν είναι όμως το μοναδικό κατασκευαστικό πρόβλημα του έργου. Στα υπηρεσιακά έγγραφα που παραθέτουν οι «Data Journalists» και μέσα στις 19 σελίδες καταγράφονται 391 συγκεκριμένες βλάβες και αστοχίες που εμφανίστηκαν σε όλο το νέο δίκτυο (Αγία Μαρίνα – Πειραιάς) κατά το χρονικό διάστημα από τον Ιούλιο του 2022 έως το τέλος του περασμένου χρόνου. Στο τέλος της λίστας των 19 σελίδων περιλαμβάνονται σοβαρές βλάβες, με ορισμένες από αυτές να μην έχουν αποκατασταθεί. Υπενθυμίζεται ότι το τμήμα Αγία Μαρίνα – Νίκαια λειτουργεί από το 2020, ενώ αυτό που εγκαινιάστηκε τον Οκτώβριο του 2022 ήταν το τελευταίο τμήμα προς Πειραιά.
Ενδεικτικό είναι, τέλος, ότι στο τμήμα εκείνο της 19σελίδης λίστας με τίτλο «Συγκεντρωτικός Πίνακας Προβλημάτων Επιδομής, Ρευματοφόρου και Σήραγγας» οι 22 από τις 62 βλάβες αφορούν το τμήμα Πειραιάς – Δημοτικό Θέατρο. Πολλές από αυτές σχετίζονται με την εισροή υδάτων, που έχει προκαλέσει έντονες οξειδώσεις και διαβρώσεις στις τροχιές, καψίματα στην ηλεκτροφόρο τροχιά, λασκαρισμένους συνδέσμους και άλλες αστοχίες που εμφανίζονται και στα υπόλοιπα τμήματα προς τους Σταθμούς «Μανιάτικα», «Νίκαια», «Κορυδαλλός», «Αγία Βαρβάρα» και «Αγία Μαρίνα».
Τι απαντά η εταιρεία
«Αττικό Μετρό»: Απόλυτα αξιόπιστη και ασφαλής η επέκταση στον Πειραιά
Απαντώντας στα σημερινά δημοσιεύματα, η «Αττικό Μετρό» σημειώνει πως «το τμήμα της σήραγγας στην περιοχή του σταθμού “Πειραιάς”, στο οποίο πρόσφατα εμφανίστηκαν μικρές διαρροές νερού με μορφή “στραγγιδίων”, κατασκευάστηκε το καλοκαίρι του 2017.
Το έργο παραδόθηκε για χρήση στη ΣΤΑΣΥ ΑΕ στις 07.10.22.
Προ της έναρξης της λειτουργίας του τμήματος της επέκτασης της Γραμμής 3 του Μετρό «Μανιάτικα – Πειραιάς – Δημοτικό Θέατρο» ουδέποτε είχαν παρατηρηθεί διαρροές σε αυτό το τμήμα ούτε οξειδώσεις στις τροχιές και όλες οι μετρήσεις που διενεργήθηκαν βρέθηκαν εντός των επιτρεπτών ορίων.
Εμφανίστηκαν μετά την έναρξη της λειτουργίας και αμέσως η Αττικό Μετρό Α.Ε. ζήτησε από τον ανάδοχο, μέσω διαδοχικών επιστολών, να προβεί στις απαιτούμενες διορθωτικές ενέργειες.
Επισημαίνεται ότι οι Διεθνείς Προδιαγραφές κατασκευής σηράγγων Μετρό δεν αποκλείουν την πιθανή, περιορισμένης έκτασης, παρουσία υγρασιών, ενώ ταυτόχρονα ο σταθμός “Πειραιάς” είναι στεγανός.
Το θέμα των διαρροών στη σήραγγα έχει αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά και έχουν ήδη γίνει επεμβάσεις αφαίρεσης των όποιων οξειδώσεων και διαβρώσεων στις σιδηροτροχιές, οι οποίες σε κάθε περίπτωση δεν έθεταν προβλήματα λειτουργικότητας και ασφάλειας του Μετρό.
Σήμερα η σιδηροτροχιά και η ηλεκτροφόρος τροχιά έχουν πλήρως αποκατασταθεί, χωρίς να παρατηρούνται νέες διαρροές ή επανεμφάνιση οξειδώσεων.
Κατά τα λοιπά οι όποιες βλάβες αναφέρονται από τη ΣΤΑ.ΣΥ. Α.Ε. δεν είναι ασυνήθεις στην έναρξη λειτουργίας τέτοιων σύνθετων έργων όπως το Μετρό, είναι επουσιώδεις και αντιμετωπίζονται το ταχύτερο δυνατό από την Ανάδοχο Κοινοπραξία, στο πλαίσιο της εγγύησης του Έργου, υπό την επίβλεψη της Αττικό Μετρό Α.Ε. και δεν δημιουργούν κανένα πρόβλημα ασφάλειας στη λειτουργία του συστήματος.
Καταλήγοντας, το φαινόμενο των περιορισμένης έκτασης διαρροών και οξειδώσεων που εμφανίστηκε μετά τη θέση σε λειτουργία του έργου και οι όποιες επουσιώδεις βλάβες αναφέρονται από την ΣΤΑ.ΣΥ Α.Ε. αντιμετωπίζονται εγκαίρως και επιτυχώς.
Το έργο της επέκτασης του Μετρό στον Πειραιά είναι απόλυτα αξιόπιστο και ασφαλές σε αντίθεση με όσα αναφέρονται στα σχετικά δημοσιεύματα.
Η Αττικό Μετρό Α.Ε. διαθέτει εμπειρία πάνω από τριάντα χρόνια στην κατασκευή έργων Μετρό, με κύριο γνώμονα την ασφάλεια και τη λειτουργικότητα των υποδομών της».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου